MARKETING EDUCATION: A BIBLIOMETRIC ANALYSIS IN THE 21ST CENTURY (2001 – 2020)

Authors

  • Jailson Santana Carneiro Universidade Federal da Paraíba (UFPB). Universidade Federal Rural de Pernambuco - Unidade Acadêmica de Serra Talhada (UFRPE-UAST)
  • Janayna Souto Leal Universidade Federal da Paraíba (UFPB).
  • Madiã Marcela Fernandes Vasconcelos INSTITUTO FEDERAL DE EDUCAÇÃO, CIÊNCIA E TECNOLOGIA DE ALAGOAS (IFAL)
  • Wanderberg Alves Brandão Universidade Federal da Paraíba (UFPB).
  • Rita de Cássia de Faria Pereira Universidade Federal da Paraíba (UFPB).

DOI:

https://doi.org/10.12662/2359-618xregea.v11i2.p170-183.2022

Keywords:

marketing education, bibliometric analysis, XXI Century

Abstract

The study aims to map and characterize the scientific production of marketing education in the 21st century (2001 - 2020). The procedure adopted was bibliometric, in which the Web of Science platform was used to search for articles that, after filtering procedures, resulted in 72 papers. The Excel and VOSviewer© software supported the analysis procedures. The results show that in the current century, more specifically as of 2015, interest in the topic has found continuous growth. The journal with the largest number of published articles is the most influential in the number of citations and, expressively, educational institutions and North American journals dominate the publications in the area. Finally, it is also important to emphasize that marketing education should adopt different paradigms through movements of hybridism and domestication of knowledge for better appropriation and applicability of concepts.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Jailson Santana Carneiro, Universidade Federal da Paraíba (UFPB). Universidade Federal Rural de Pernambuco - Unidade Acadêmica de Serra Talhada (UFRPE-UAST)

Professor Assistente da Universidade Federal Rural de Pernambuco - Unidade Acadêmica de Serra Talhada (UFRPE-UAST). Doutorando do Programa de Pós-graduação em Administração da Universidade Federal da Paraíba (PPGA-UFPB).

Janayna Souto Leal, Universidade Federal da Paraíba (UFPB).

Doutoranda do Programa de Pós-graduação em Administração da Universidade Federal da Paraíba (PPGA-UFPB).

Madiã Marcela Fernandes Vasconcelos, INSTITUTO FEDERAL DE EDUCAÇÃO, CIÊNCIA E TECNOLOGIA DE ALAGOAS (IFAL)

Professora do Instituto Federal De Educação, Ciência E Tecnologia De Alagoas (IFAL)

Wanderberg Alves Brandão, Universidade Federal da Paraíba (UFPB).

Doutorando do Programa de Pós-graduação em Administração da Universidade Federal da Paraíba (PPGA-UFPB). Professor Assistente da Universidade de Pernambuco - Campus Salgueiro.

Rita de Cássia de Faria Pereira, Universidade Federal da Paraíba (UFPB).

Doutora em Administração pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Professora Associada da Universidade Federal da Paraíba.

Published

2022-06-30

How to Cite

CARNEIRO, Jailson Santana; LEAL, Janayna Souto; VASCONCELOS, Madiã Marcela Fernandes; BRANDÃO, Wanderberg Alves; PEREIRA, Rita de Cássia de Faria. MARKETING EDUCATION: A BIBLIOMETRIC ANALYSIS IN THE 21ST CENTURY (2001 – 2020). Journal Of Management Analysis, Fortaleza, v. 11, n. 2, p. 170–183, 2022. DOI: 10.12662/2359-618xregea.v11i2.p170-183.2022. Disponível em: https://periodicos.unichristus.edu.br/gestao/article/view/4300. Acesso em: 20 aug. 2025.

Issue

Section

ARTICLES

Most read articles by the same author(s)