PLATFORM FOR SERVICE REQUESTS IN THE PROMOTION OF PUBLIC POLICIES

ANALYSIS OF “FALA CAMPO GRANDE”

Authors

DOI:

https://doi.org/10.12662/2359-618xregea.v13i3.p56-74.2024

Keywords:

direct social control, indirect social control, public policies, participatory democracy, public administration

Abstract

To analyze the effectiveness of a service request platform in promoting public policies, strengthening social control, and expanding participatory democracy, exploratory-quantitative research was conducted using data from a service request platform of a municipal city hall from August 2017 to December 2022, applying descriptive statistics. The results show the channel as an effective means for exercising direct social control, allowing citizens to submit their demands and monitor the municipal government's responses. Furthermore, it acts as a channel of indirect social control, in which citizens exert influence over policies through their interactions with the City Council and its councilors, who in turn send requests for services to the Executive. Finally, the temporal analysis revealed a progressive increase in the number of requests and a decrease in their processing time.

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Author Biographies

Rodrigo Oliveira Gomes, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul

Mestrando em Administração Pública pela rede PROFIAP, na Escola de Administração e Negócios (ESAN) da Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS). Campo Grande - MS - BR.

Weslley Felipe de Moura Duarte

Mestrando em Administração Pública pela rede PROFIAP na ESAN - UFMS. Campo Grande - MS - BR.

Silvio Paula Ribeiro

Docente no mestrado profissional em Administração Pública (PROFIAP/ESAN/UFMS) e no mestrado em Ciências Contábeis (ESAN/UFMS). Professor associado da Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS), campus de Três Lagoas, atuando nos cursos de graduação em Ciências Contábeis e Administração, com as disciplinas de Contabilidade de Custos, Análise de Custos e Gestão de Custos. Possui doutorado em Ciências Contábeis (UNISINOS), mestrado em Engenharia da Produção (UNIMEP) e graduação em Ciências Contábeis (UNIFEV).

Wilson Ravelli Elizeu Maciel

  Doutor em Administração pela Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do Sul - UFMS (2019). Possui Mestrado em Administração pela UFMS (2015). Graduado em Administração pela UFMS (2012). Professor adjunto no Campus do Pantanal - CPAN, da Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do Sul - UFMS. Possui experiência na área de Administração, Métodos Quantitativos de Pesquisa em comportamento do consumidor. Atua nas áreas de Administração de Empresas, Administração de Recursos Humanos e Análise Multivariada de Dados.

Gemael Chaebo

Professor do Mestrado Profissional em Administração Pública (PROFIAP/UFMS). Professor Associado 1 do curso de Administração da Universidade Federal de Mato Grosso do Sul, Campus de Nova Andradina. Doutor em Administração pela Universidade de Brasília, área de interesse em Administração Pública e Políticas Públicas. Mestre em Administração pela Universidade Federal de Mato Grosso do Sul, com ênfase em Agronegócio. Áreas de interesse em pesquisa: Administração Pública, Implementação de Políticas Públicas, Políticas Públicas de Saúde e Coprodução de Políticas Públicas.

Published

2024-06-18

How to Cite

GOMES, Rodrigo Oliveira; DUARTE, Weslley Felipe de Moura; RIBEIRO, Silvio Paula; MACIEL, Wilson Ravelli Elizeu; CHAEBO, Gemael. PLATFORM FOR SERVICE REQUESTS IN THE PROMOTION OF PUBLIC POLICIES: ANALYSIS OF “FALA CAMPO GRANDE”. Journal Of Management Analysis, Fortaleza, v. 13, n. 3, p. 56–74, 2024. DOI: 10.12662/2359-618xregea.v13i3.p56-74.2024. Disponível em: https://periodicos.unichristus.edu.br/gestao/article/view/5169. Acesso em: 3 jul. 2024.

Issue

Section

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