Customer retention in a Higher Education Institution in Pernambuco

Authors

  • Janilson Nascimento Luciano Júnior Universidade de Pernambuco
  • Bartira Pereira Amorim Universidade de Pernambuco
  • Fagner José Coutinho de Melo Universidade de Pernambuco
  • Eryka Fernanda Miranda Sobral Universidade de Pernambuco
  • Tatyane Veras de Queiroz Ferreira da Cruz

DOI:

https://doi.org/10.12662/2359-618xregea.v14i2.p64-78.2025

Keywords:

customer satisfaction, perceived quality, trust, customer retention

Abstract

This study aims to identify the effect of satisfaction on perceived quality, the effect of perceived quality on trust, and the effect of trust on student retention in a higher education institution. Data were collected through a survey and analyzed using Partial Least Squares Structural Equation Modeling. The results indicate a positive effect on the relationship between the variables, highlighting the importance of quality in service provision, which reflects on satisfaction. The perception of quality affects the trust placed in the institution, triggering the construction of profitable and long-lasting relationships.

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Author Biographies

Janilson Nascimento Luciano Júnior, Universidade de Pernambuco

Bacharel em Administração - Universidade de Pernambuco - Salgueiro - PE - BR.

Bartira Pereira Amorim, Universidade de Pernambuco

Doutora em Administração. Professora Adjunta da Universidade de Pernambuco. Caruaru - PE - BR. 

Fagner José Coutinho de Melo, Universidade de Pernambuco

Doutor em Engenharia de Produção. Professor Adjunto da Universidade de Pernambuco - Salgueiro - PE - BR. 

Eryka Fernanda Miranda Sobral, Universidade de Pernambuco

Doutora em Economia. Professora Adjunta e Vice-Coordenadora do Curso de Bacharelado em Administração na Universidade de Pernambuco. Salgueiro - PE - BR.

Tatyane Veras de Queiroz Ferreira da Cruz

Doutora em Psicologia. Professora na Universidade de Pernambuco. Salgueiro - PE - BR.

Published

2025-02-24

How to Cite

LUCIANO JÚNIOR, Janilson Nascimento; AMORIM, Bartira Pereira; MELO, Fagner José Coutinho de; SOBRAL, Eryka Fernanda Miranda; CRUZ, Tatyane Veras de Queiroz Ferreira da. Customer retention in a Higher Education Institution in Pernambuco. Journal Of Management Analysis, Fortaleza, v. 14, n. 2, p. 64–78, 2025. DOI: 10.12662/2359-618xregea.v14i2.p64-78.2025. Disponível em: https://periodicos.unichristus.edu.br/gestao/article/view/5565. Acesso em: 1 apr. 2025.

Issue

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