IT'S A PANDEMIC! AND NOW? THE SPRINGFIELD STATE GOVERNMENT'S RESPONSE TO COVID-19

Authors

DOI:

https://doi.org/10.12662/2359-618xregea.v12i1.p150-160.2023

Keywords:

COVID-19, decision making, public manager

Abstract

This teaching case describes how an unexpected situation affects the decision-making process within public organizations, which in this case situation, occurred due to the COVID-19 pandemic, bringing a scenario composed of factors that influence the decision-making and the evaluation of managers when facing conflicting interests around a health crisis. In the case in question, the pandemic context placed the public manager before complex decisions: on one side were the economic interests defended by the Federal Government and the business class; on the other side were the groups (scientists, society, social movements) that defended social isolation and restrictions as effective measures against the spread of COVID-19. The educational objective is to encourage a discussion and develop students' analytical capacity on decisions in public management, focusing on the bounded rationality approach and the moral dimension

in the decision-making process.

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Author Biographies

Lucila Batista Oliveira, Universidade Federal de Uberlândia - UFU Universidade Federal de Rondônia - UNIR

Psicóloga da Universidade Federal de Rondônia - UNIR e mestranda do Programa de Pós-Graduação em Gestão Organizacional - PPGGO da Universidade Federal de Uberlândia - UFU.

Juliana Pereira de Assis, Universidade Federal de Uberlândia - UFU

Procuradora Municipal do município de Uberlândia-MG e mestranda do Programa de Pós-Graduação em Gestão Organizacional - PPGGO da Universidade Federal de Uberlândia - UFU.

Cíntia Rodrigues de Oliveira, Universidade Federal de Uberlândia - UFU

Doutora em Administração pela Fundação Getulio Vargas - EAESP - linha de pesquisa Estudos Organizacionais, Bolsista Produtividade CNPq Nível II. Visiting Fellow na Faculty of Business and Law da Open University, Milton Keynes, UK.Mestre em Administração pela Universidade Federal de Uberlândia (2008). Mestrado em Administração pelo Centro Universitário de Franca (2002). Pós-doutorado em Administração na FGV/EAESP, pesquisando métodos visuais em Estudos Organizacionais. Professora Associada dos cursos de Graduação e Pós-Graduação da Faculdade de Gestão e Negócios da Universidade Federal de Uberlândia e Líder do Grupo de Estudos em Culturas, Organizações e Sociedade. Editora Associada Científica da Revista de Administração de Empresas (RAE), Membro do Comitê Científico da divisão de EOR (2018-2020), Membro do Conselho Editorial da RIGS, e integrou o Coletivo Editorial da RBEO no período de 2015 a 2017. Interesses de pesquisa em Estudos Organizacionais, priorizando os temas gênero, cultura e poder, discursos organizacionais, crimes corporativos e o lado sombrio das organizações, com aporte teórico das tradições pós, em pesquisas de natureza qualitativa, com foco em pesquisas online, na sociologia e antropologia visual.

Rodrigo Miranda, Universidade Federal de Uberlândia - UFU

Doutor em Administração pela Fundação Getulio Vargas, Mestre em Administração pela Universidade Federal de Uberlândia (2005), graduado em Ciências Sociais pela Universidade Federal de Uberlândia (2001), graduado em Administração pela Universidade Federal de Uberlândia (2003). Atualmente é Professor Adjunto da Universidade Federal de Uberlândia (UFU) na Faculdade de Gestão e Negócios (FAGEN). Áreas de interesse: Organizações, Estratégia, Terceiro Setor, Cultura Organizacional, Sociologia, Ciência Política e Antropologia Cultural.

Published

2023-03-07

How to Cite

OLIVEIRA, Lucila Batista; ASSIS, Juliana Pereira de; OLIVEIRA, Cíntia Rodrigues de; MIRANDA, Rodrigo. IT’S A PANDEMIC! AND NOW? THE SPRINGFIELD STATE GOVERNMENT’S RESPONSE TO COVID-19. Journal Of Management Analysis, Fortaleza, v. 12, n. 1, p. 150–160, 2023. DOI: 10.12662/2359-618xregea.v12i1.p150-160.2023. Disponível em: https://periodicos.unichristus.edu.br/gestao/article/view/4386. Acesso em: 25 dec. 2024.

Issue

Section

CASE STUDY