“FEEL BEAUTIFUL AND COMFORTABLE”: STRATEGIC USE OF MESSAGE ON SOCIAL MEDIA BY LINGERIE FACTORIES

Authors

DOI:

https://doi.org/10.12662/2359-618xregea.v12i3.p30-47.2023

Keywords:

transacional marketing, relational marketing, social média

Abstract

The present work investigated which marketing perspectives are adopted by lingerie companies in their social networks. The study analyzed the posts in the social networks of four companies (two in Ceará and two in Piauí) in the light of transactional and relational perspectives. The results showed that the companies studied have a similar message structure: product description, association with sentiment, and optimistic message. The transactional view (focus on the product or company) is preponderant over the relational perspective (user engagement). Ceará’s companies were more concerned with engagement actions, while those from Piauí focused on positive messages. The research takes a pioneering look at companies in the industry (re)think and (re)formulate their digital strategy.

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Author Biographies

Linnik Israel Lima Teixeira, Instituto Federal do Piauí

Doutorando em Administração (FEA/USP). Mestre em Políticas Públicas e Gestão da Educação Superior pela Universidade Federal do Ceará (UFC). Professor no Instituto Federal do Piauí.

Marcos Antônio Cavalcante de Oliveira Júnior, Instituto Federal do Piauí

Doutorando em Administração e Controladoria pela Universidade Federal do Ceará. Mestre em Análise e Planejamento Espacial pelo Instituto Federal do Piauí. Professor no Instituto Federal do Piauí

Laise do Nascimento Silva, Universidade Federal do Ceará

Mestranda em Administração e Controladoria pela Universidade Federal do Ceará. Bacharela em Administração pelo Instituto Federal do Piauí

Elane dos Santos Silva Barroso, Instituto Federal do Piauí

Doutoranda em Políticas de Desenvolvimento de Recursos Humanos na Universidade de Lisboa. Mestra em Administração e Controladoria pela Universidade Federal do Ceará. Professora no Instituto Federal do Piauí

Published

2023-06-06

How to Cite

TEIXEIRA, Linnik Israel Lima; OLIVEIRA JÚNIOR, Marcos Antônio Cavalcante de; SILVA, Laise do Nascimento; BARROSO, Elane dos Santos Silva. “FEEL BEAUTIFUL AND COMFORTABLE”: STRATEGIC USE OF MESSAGE ON SOCIAL MEDIA BY LINGERIE FACTORIES. Journal Of Management Analysis, Fortaleza, v. 12, n. 3, p. 30–47, 2023. DOI: 10.12662/2359-618xregea.v12i3.p30-47.2023. Disponível em: https://periodicos.unichristus.edu.br/gestao/article/view/4585. Acesso em: 3 jul. 2024.

Issue

Section

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